Lite sjuklig...:(

2010-08-11 KL: 13:50:06
Fy vad jag är hängig, ont i halsen och hela kroppen. Igårkväll frös fast jag låg under täcket så Vilma hämtade en filt och bredde på mig...gullet:) Nu känner jag mig lite bättre , vet inte om det beror på värktabletten jag tog eller om det har vänt, jag hoppas på det sistnämnda. Inge roligt att va sjuk, speciellt inte på semestern.

Igår såg Vilma och jag "Alice i underlandet", den var jättebra så den rekomenderar jag. Det skulle vara jättehäftigt att se den i 3D, men det har vi inte än här i Sundsvall. Jag har läst i tidningen att dom skulle börja med 3D nere på Filmstaden men än finns det inte. Det är superäftigt att se film i 3D, det gjorde vi på Tekniska i Stockholm så jag ser framemot att vi ska få det här också.

Läste resentionerna från Roxett spelningen med spänning för att se om dom tänkte i samma banor som mig. Om ni läste min blogg häromdagen så vet ni vad jag pratar om. Och javisst...Aftonbladet skrev ungefär som jag tänkt att det skulle bli. Marie är märkt av sin sjukdom, kan inte ta de höga tonerna och orkar inte med en sån här grej. Men jag blev lite less på dom då dom skrev att PG tog över showen och att han spelade sina egna låtar...men det beror ju bara på att Marie inte orkar vara på scenen hela tiden...fattar dom inte det!!!!
Danskarna (Roxett uppträdde i Danmark dagen efter premiären i Sundsvall) var ännu hårdare i sin kritik, dom ifrågasatte Maries insats och skriver citat:
"En mindre tragedi att uppleva den en gång starka sångerskan utan något som ens påminner om forna tiders vokala styrka. En närmast pinsam upplevelse."
Slut citat.
Marie har gjort en oerhörd resa och det är helt fantastiskt att hon kan sjunga och stå på scenen igen efter hennes hemska sjukdom men jag vill inte se på. Det blir tragiskt och jag tycker bara synd om henne. Varför kan hon inte bara nöja sig med att vara frisk, vad är det hon vill bevisa???

Nä ska väl försöka göra nån nytta här hemma, fast det tar emot.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0