Måns börjar gymnasiet idag!

2010-08-23 KL: 19:02:22
Idag börjar Måns sitt första år på gymnasiet, Ledarskapsprogramet ska han gå.
Då jag kom hem från jobbet låg han och sov...ja han har ju vänt på dygnet under sommarlovet så han är väl dödstrött nu då han fick kliva upp i "vanlig" tid.
Samma tid som oss andra hårt arbetande människor;)
Jag är himla nyfiken på att höra hur han har haft det på nya skolan "Metropol", så han kan väl vakna nu då och berätta...eller kanske inte...han lär ju vara sur som ättika nu då han legat och sovit. Det är iallafall ingen ide att gå upp och tjata då blir det ännu surare.  
Antonia har skvallrat lite...dom ska bergsklättra, dom ska åka slalom (tyckte han tydligen var mindre kul), dom börjar 8.30 varje morgon (jipiii), dom har härliga soffor att sitta i på rasterna;), dom ska få åka till Spanien och dyka i trean (inge avis alls)

Det ska bli kul att få komma dit på föräldramöte och höra lite mer om skolan och undervisningen. Vi vet inte så jättemycket än, bara att det är bra att ha gått det här programmet om man vill fortsätta inom ett "uniforms yrke"...så kanske blir han flygvärdinna nån gång i framtiden;)

Vilma har börjat 5:an i dag...henne har jag inte heller träffat än, så jag vet inte hur hennes dag har varit som "störst" på skolan. Men den skolan känner man till efter att ha haft barn där i ca 12 år...shit vad tiden går. En klyscha men...jag känner mig inte äldre än 20, det är bara på barnen man märker att tiden går.
Antonia börjar sitt sista gymnasieår imorgon...ojojoj. 

Ha de gött!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0