Torbjörns födelsedag!

2010-07-22 KL: 23:52:28



Jodå, jag är kvar...jag har inte rymt...de är bara så att sommaren pågår för fullt där ute.

Vi är tillbaka i stan och idag har det varit regnigt men varmt, så jag passade på att städa. Det var ett tag sen så det behövdes verkligen, känns så himla skönt då det är städat och rent men det tråkiga är att man måste snart göra om samma prosedur igen...det är ju inte rent så många dagar;)
T har snickrat på ett nytt balkongräcke och varit iväg på tippen med en massa skrot.

Sen mot eftermiddagen klarnade det upp igen och det blev en fin kväll. Vi hade bestämt att vi skulle åka ut till Skatan och fira T eftersom han fyller år idag. Ringde för säkerhetskull ut för att höra om det fanns något bord ledigt. Nä, tyvärr det var fullbokat...shit, jag som sett fram emot det hela dagen.
Vi åkte ner mot stan för att käka på en restaurang där men då vi var på väg ner så kände jag att...näää, på stan vill jag inte då det är en sån härlig kväll.
Jag vill till haaaavet...jag vill se vatten!!!!
Så vi chansade och åkte ut på Alnön för att se om det var något bord ledigt på "Vindhem". Turen var med oss för det fanns bord ledigt i solen och vi kunde käka och ge T presenter.
Hääärligt! Vi har verkligen vackra ställen häromkring, ibland glömmer man bort det.
Men man kan faktiskt åka runt på sin egen hemort och hitta underbara platser. Oftast då man planerar för semester så tänker man att man måste åka någon ananstans för att uppleva saker och vackra ställen, fast vi egentligen har så många fina ställen som vi kan besöka här i våran egen hembygd.
Precis då vi var färdig för att ge oss av kom det in ett stort mörkt moln...så vi hade verkligen turen på vår sida ikväll trots att vi inte fick plats i "Skatan".
Vi åkte runt lite där ute och kikade, det är verkligen vackert vid havet, sen åkte vi in mot stan och gick på bio "Knight and Day". Den var helt ok, T tyckte att det var den bästa filmen han sett på länge.

Nä nu blir det sängen och kanske jag hinner läsa ut boken innan jag somnar:)
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0